Dieta na odbijanie

Odbijanie Autor: admin Komentarzy: 2

Odbijanie zazwyczaj kojarzy nam się raczej z zasadami dobrego wychowania, niż z chorobami. O ile w Polsce postrzegane jest jako niekulturalne, w Japonii wręcz wypada, aby odbiło nam się przy stole – oznacza to, że zjedzony przez nas posiłek nam smakował i jest ogromnym komplementem dla gospodarzy. Niestety, odbijanie może również być oznaką poważniejszej choroby.

Dlaczego się odbija?

Generalnie odbijanie może wywodzić się z najróżniejszych przyczyn, od poważniejszych do mniej poważnych. Sam fizjologiczny odruch jest całkowicie zdrowy, ponieważ pozwala usunąć z organizmu nadmiar powietrza – żołądek pozbywa się niepotrzebnego powietrza, które połknęliśmy w trakcie spożywania posiłku. Z tego powodu można orzec, że odbija się zwykle osobom jedzącym rzeczy niezdrowe, a także spożywającym posiłki w zbytnim pośpiechu, bez dostatecznie dokładnego pogryzienia pokarmu. Odbijać się może również, jeśli podczas posiłku prowadzimy rozmowę, czy np. kaszlemy.

Odbijanie może być jednak oznaką choroby. Zazwyczaj, jeśli występuje w nasileniu, oznacza problem z układem pokarmowym. Zależnie od posmaku, który towarzyszy odbijaniu, może to być oznaka wrzodów, choroby refluksowej, albo nieprawidłowego spojenia jelit, które powoduje cofanie się treści. U osób, które cierpią na rozmaite nerwice pojawia się tzw. aerofagia, polegająca na połykaniu powietrza, co wiąże się z późniejszym odruchem odbijania.

Odbijanie a choroby

Oczywiście, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jeśli odbijanie się nasila, jest pójście do lekarza. On oceni, na ile nasze dolegliwości związane są z problemami natury psychologicznej, albo fizycznej. Jeśli dochodzi do jakichkolwiek chorób, których odbijanie byłoby objawem, konieczne jest rozpoczęcie leczenia tych schorzeń – to sprawi, że również nieprzyjemny odruch odbijania z czasem zaniknie. Osoby, które cierpią na odbijanie ze względów psychologicznych, np. jako objaw nerwicy, powinny starać się panować nad odruchem samym w sobie, a także zgłosić się do psychologa, który pomoże poradzić sobie z przyczyną pojawienia się nerwicy.

Co jeść przy odbijaniu?

Zazwyczaj przy zniwelowaniu odruchu odbijania lekarze zalecają zmianę diety oraz przyzwyczajeń związanych ze spożywaniem posiłków. Dieta przy odbijaniu powinna być możliwie lekka, z wykluczeniem rzeczy ciężkostrawnych oraz zawierających dodatkowe powietrze. Zaleca się usunięcie z jadłospisu wszelkich napojów gazowanych, surówek z olejami, rzeczy z zawartością laktozy, np. śmietany. Niewskazane są również takie produkty, jak bita śmietana, rzeczy smażone na głębokim oleju.

Istotne jest również, aby dieta na odbijanie była przeprowadzana w rozsądny sposób. Nie należy rezygnować ze wszystkich produktów, które spożywało się dotychczas, ale istotne jest, aby spożywać je w inny sposób. Zaleca się picie ze szklanek i kubków zamiast przez słomkę czy bezpośrednio z butelek. Dodatkowo, posiłki powinny być spożywane w spokoju, z dokładnym gryzieniem każdego kęsa oraz zamkniętymi ustami. To zapobiega dostawaniu się powietrza do przełyku i żołądka.

Dieta na odbijanie
5 (100%) 51 głosów

2 komentarzy

  • Tanek:

    Data: Kwiecień 4, 2015 Czas: 06:00

    Czekam na przełom w medycynie i informację na temat, że wszystkie dobre rzeczy są też zdrowe. Gdzie nie zajrzeć to zawsze ta sam śpiewka – wszystkie potrawy, sposób ich przygotowania etc. to okazuje się, że co jest najsmaczniejsze, to też najmniej zdrowe. To zupełnie bez sensu. Przecież natura sprawia, że nie smakuje nam drewno czy piasek, tylko inne rzeczy – poczucie przyjemności z jedzenia jest przecież naturalnie odpowiadające odżywczym elementom.

  • Maciek:

    Data: Kwiecień 13, 2015 Czas: 14:47

    Ja zaobserwowałem, że odbijanie się można ograniczyć poprzez jak najczęstszą defekację. Krótko mówiąc – dla organizmu nie ma wielkiej różnicy, którym otworem się wypróżnimy, bo po prostu wydalamy z siebie nadmiar brudu i mamy to z głowy. Odbijanie się to przecież gaz, który po prostu musi ulotnić się z organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama